Препознајте го аутизмот на најрана возраст
Аутистичното нарушување е развојно нарушување кое го има кај речиси 15% од децата (околу еден на секои 68). Додека аутизмот е присутен во сите расни, етнички и социоекономски групи, се јавува 4.5 пати почесто кај момчињата отколку кај девојчињата. Знаците на аутизам обично се гледаат во раното детство. Иако нема лек за аутизам, раната интервенција може да им помогне на децата да ги зголемат своите развојни способности за да им помогнат добро да учат на училиште, да се вклучат во активностите што ги сакаат, да одат на факултет и да најдат работа во зрелоста.
Знаците и симптомите на аутизмот варираат од дете до дете, што значи дека секојдневието со аутизмот е различно, но ова се некои знаци на кои треба да се обрне внимание.
Задоцнет говор
Еден од првите знаци кои родителите најчесто ги посочуваат кога одат кај нивните лекари е дека нивното дете не зборува.
Тие често имаат многу начини на рационализирање на овој проблем (како што е постар брат или сестра кои зборуваат наместо нив, момчињата почнуваат да зборуваат подоцна итн.) И точно е дека не секогаш значи дека детето има аутизам . Сепак, кога детето има аутизам, обично тоа е симптомот што доведува родителите да го однесат детето кај доктор.
Не користат гестови
Дури и ако не е време вашето дете да зборува или да гуга, може да има знаци дека нешто се случува. Јазикот не е единствениот начин на кој децата комуницираат. Постојат суптилни работи што децата ги прават за да комуницираат уште од рана возраст. Тие користат гестови, ги мрдаат рацете, мавтаат, даваат бакнежи. Ако детето не се поврзува добро и не зборува, ако не комуницира со јазикот на телото можеби е најдобро да разговарате со вашиот лекар.
Не ве гледаат кога им зборувате
Ова не значи дека вашето дете никогаш не ве погледнало вас или други луѓе, но тие не гледаат директно во вас или е тешко да ги натерате да ве видат кога ќе го повикате нивното име или се обидувате да им го привлечете вниманието. Ова е уште еден пример за тоа како децата со аутизам се борат да комуницираат и да го споделуваат својот свет со другите луѓе.
Не користат мимики и не имитираат
Кога децата се на возраст од 3-5 години, треба да покажат креативност и креативни дела, без разлика дали играат со кукли или им зборуваат, играат со акциони фигури, возови , итн. Играњето улоги не се среќава кај децата со аутизам, тие се борат со спонтаниот начин на игра, што значи дека можат да го прават тоа само со инструкции или надзор на возрасен.
Исто така, деца сакаат да имитираат други луѓе, а не само телевизиски емисии. Кога децата ги гледаат нивните мајки како стојат или како прават одредена работа, тие ги имитираат и тоа е навистина важна вештина за учење. Децата учат преку гледање, учење и правење на работите на свој начин.
Преокупирани се од редоследот на нештата и повторувањето
Важно е играта на вашето дете да е имагинативна и не повторувачка (пр. само да ги поставуваат возовите или куклите една до друга). Кога постојано ја повторуваат истата работа на многу рутински начин или ограничени начини, тогаш станува збор за алармантна ситуација. Кога нешто ја нарушува типичната секојдневна рутина, на децата со аутизам може да им биде тешко да се прилагодат на промената. Овие потешкотии при адаптацијата може да поминат во форма на ужасна бура и агресија, особено кај постарите деца, но повторувањето и стереотипното однесување кај децата со аутизам се гледаат уште во раното детство.
Покажуваат голем интерес само за една работа
Секој родител знае дека децата понекогаш развиваат силни интереси за одредена работа (како што е пеење на некоја песна одново и одново), но понекогаш нивниот интерес за едно нешто станува претеран. Станува проблем кога овој интензивен интерес се проширува во други работи толку многу што не можат да зборуваат за други теми, треба да имаат специфични играчки или предмети со нив каде и да одат, или треба да го гледаат филмот секогаш пред да јадат или ќе одбиваат да јадат. Овие видови “ограничени интереси” исто така може да вклучуваат гледање на вентилаторот кој врти со часови или земање лажица или друг нежив објект насекаде како тоа да е најважната работа во светот итн.
Не сака да се дружи со вас или со други деца
Секое дете кое нормално се развива ќе сака да бидете вклучени во она што го интересира или да ви ги покаже работите за кои е заинтересирано. Децата со аутизам често не го бараат ова заедничко внимание и не покажуваат интерес дека сакаат да бидете вклучени во нивната игра. Истото важи и за покажување интерес за други деца. Се смета дека овој недостаток на заеднички интерес е причина што многу луѓе со аутизам, вклучувајќи ги и децата, се борат со разговорни вештини и истражувањата покажаа дека кога навреме се открива, може да се работи на него и да се подобри.
Бидејќи аутизмот е развојно пореметување, тоа значи дека се преклопува со други нарушувања во развојот. Дури и ако вашето дете покажува неколку од овие знаци, тоа не мора да значи дека станува збор за аутизам. Може да значи дека станува збор за нешто друго, или дека вашето дете има развојно одложување на спектарот на нормален развој. Посвоените деца или оние кои биле изложени на траума, исто така, може да покажат некои од овие симптоми.
Крај